Tällä kertaa ei siis talvi yllättänyt autoilijaa, vaan todellakin ulkoilijan. Meillä aamulla pakkasta oli -15 astetta, mitä ihmettä?? Mulla ei oo edes vielä talvitakkia käytössä, just eilen kaivelin kaapin perukoilta pitkän villakangastakkini.  Niin, että pitäskö tässä nyt sitte panikoitua ja kaivella talvikampetta esiin. Muksujen osalta joo, ja yllätys, aivan niin kuin joka vuosi, mun käsitys siitä, mitä menee muksuille päälle milloinkin on ihan peestä. Tyttöjen kanssa on helpompaa, ne ku on kaikki kolmen vuoden sisään, niin soppelisti menee seuraavalle takki taikka housut, mikäli ne nyt ylipäätään kelpaa. Mut tuo meijän kossi. siis oikeesti, se oli niin pikkunen viime keväänä, kun ostin sille haalarin reilulla kasvuvaralla, mut kappas ku se on yllättäen kasvattanut jalan pituutta ja venynyt myös ylöspäin, niin eihän sille mikään kasvuvarahaalari mahtunu. Onneksi löysin serkun lahjoittaman haalarin, joka soppii hyvin tuonne ulos. 

Itehän suosin tuota kerrospukeutumista hyvinkin pitkälle syksyyn tai vois sanoa vaikka talveen. Merinovillasta vaan päälle, siihen sitte juoksu paitaa ja housua, fleeceä ym. ja viimeseksi sitten mun iki-ihana windstopper takki ja housut. Niillä sitten pärjääkin tosi pitkään ja kunnon goretex- kengillä tietysti, niin ei varpaatkaan kastu saati palele. Jos tuntuu, et tarvii paksumpaa sukaa, niin ehottomasti Ulvagin villapohjasukat!!

Mutta se mitenkä se tuo talvi yllätti, mä olin onnellisesti unohtanut, et viime keväänä nakkasin kaikki paksummat hanskat ja kinttaat roskiin, ne ku oli niin kulahtaneita, ettei ne ois kelevannu möröllekkään... ärsyttää. Onneksi mulla on tuolla kunnon villalapasta tehtynä ja ne on sopivasti huopuneetki, niin muksut pärjäävät ainakin tovin. Ite tykkään kutoa tuosta hahtuvasta lapasia ja lakkeja. Ompa siittä tullut tehtyä myös muutama ponchokin. Pikkuserkullani on lammastila, niin sieltä kätevästi saa ostettua lankaakin.

Isäntä tuossa vei pojan treenehin (minä kun vietän saikkua vielä tän viisurin poiston jäliltä), niin hän testas nyt nastalliset goretex kengät, oli kuulemma olleet lämpimät ja pitävät. Poika tuumas, et hänkin haluaa nastakengät! Ihanaa, ne on varsin hyvät, mut ei taija noin pikkujalakaan vielä löytyä. 

Ulkona siis kyllä pärjää, jos vaan pukeutuu oikeen, mää oikeen ootan, että tuo mun leuka ja särky helpottaa sen verran että voi käydä ihan käveleenkin, ilman, et taju lähtee. Ja sitte pieni toive, sitten kun tästä viisurin jälkimainigeista selviän, niin voisko olla maholista, et loppuvuosi ja mielellään ensi vuosikin oltas terveitä ja tää mun projekti pääsis jatkuuun ilman vastoinkäymisiä???