Tuon kommentin sain pojalta tänä aamuna, kun kävimme lenkillä, hän pyörällä ja minä juosten. Koiratki oli mukana säätämässä ja hääräämässä. Otin semmosia pikku spurtteja ja tää mun pikku treineri tuumas, et kyllä tässä on nyt jotain tapahtunut, kun minä saan hänet kiinni juosten. Arveli, että hänen jalkansa eivät olleet heräneet, mutta mun jalat oli kuulemma nousseet jo aikaisin, jotta ne jaksaa pysyä pojan perässä.

Keli ei ollut kyllä mitenkään maailman paras, räntääkin meinasi sataa. Lähdin silti, vaikka oon viikon palellu, oon suorastaan syväjäässä. En tiiä mikä niin palelluttaa, mut kylmä on. Nytki tekis mieli vetää hirviä määrä vaatetta päälle ja mennä nukkuun. Mulla ois tässä pari päivää vapaata, niin ehkäpä voisin hilipasta sinne labraan joku aamu, tsekkauttaan miten ne kilpparit voi. Nyt ku tuota painoo on tippunut sen verran, et alakaa hormoonitkin hyrrään tai myllertään, miten sen nyt ottaa. Sen tiiän, että mulla sillä on vaikutusta, vaikka ne arvot vaihtelee vaan siellä normiarvojen sisällä, yks heitto, niin se saattaa merkitä 10 kiloa lisää painoa kuukaudessa puolessa toista vaikka tekis mitä. Tähänkö sais jonku viisaamman vastaan, et miksi näin? Ja en nyt tarkota niitä viisaampia, jotka tuumaa nätisti, et sille nyt ei mahda mitään tai et kyllä sun täytyy syödä jotenkin älyttömästi, jos se noin nousee tai sää vaan selittelet sitä painonnousua sillä... hmm, mut se ois kiva tietää miten se myllerrys alkaa ja miksi, kun se taas alkaa? Olipa kauhian pessimistinen kommentti multa, mut tää on se juttu, joka tulee aina vastaan ja se on ihan saamarin iso muuri, nyt ilmeisesti ei niin tietosestikin aattelen, et kohta se taas alkaa, vaikka paino tippuu edelleen. Pelkotiloja, niitähän mulla riittää!

Illalla aattelin käpästä salilla pyörähtään ja kahtoon millasen fiiliksen siellä saa. Aivot vaatii nimittäin tällä hetkellä semmosta rääkkireeniä. Mun pitäs hankkia salille sellaset remmit käsiin, jotta ote pysyis paremmin. Mulla ei vaan oo hajuakaan minkä nimiset ne olikaan. Kaveri kyllä kerto, mut en minä muista. Sitten aattelin kokeilla pehmeämpää otetta käsille, jotten joutus leikkuupöydälle, minä en sinne halua ja piste. Aattelin käydä kyseleen mitenkä ja millasia juttuja vois testata.

Mut nyt niihin leikkitöihin, niitäkin riittää tälle päivää. Mukavaa tiistaita kaikille!