Voi miten nopeesti aika meneekin, kun on mukavaa. Meillä on ollut tänä kesänä kausipaikka täällä Kalajoen Hiekkasärkillä, on kuulkaa mahtavat kelit ollu touhuilla. Hyvät maastot juosta, pyöräillä ja entäpä se ranta. Ihme ku ei oo räpylöitä kasvanu, sen verran paljo on tullut uitua täällä. Kokeilinpa myös tuommosta sup lautaa.  Täällä leirintäalueella toimii tuommonen firma ku Rautiosport, mistä saa vuokrattua veteen vaikka ja mitä. Olihan se kokeilu, tekee hyvää kelle tahansa pyllerölle. Kaveri oli sen verran reipas, et hän päätti hypätä pois laudalta, ettei kastus, kun aattelin testata, pysynkö siinä laudan päällä seisten, mut hänen pahaksi onnekseen siinä kohin oli vyötäröön asti vettä.  Eihän siittä sitten meinannu tulla mitään, kun piti nauraa ihan kippurassa. Sen verran hyvä oli kokeilu kuitenkin, et vuokraushan siinä oli eessä. Tätä kyllä kannattaa kaikkien testata.

DSC_0633%20%282%29.jpg

 

Olin mä niin reipas, että ajoin pyörällä töistä tänne Kalajoelle, tietysti ensin piti ajaa kotoa töihin. 48,5 kilometriä tuli töistä tänne ja tietysti kotoa töihin tuli matkaa 12,34km. Oli vähän jännä ajella, kun katteli taivaalle, synkkiä pilviä meni välillä, mut jostain syystä en kuiteskaan kastunu. Isäntä oli laskeskellu et kolmisen tuntia menee ku tuun, mut mulla menikin 2 tuntia ja 4 minuuttia. Pikkasen harmitti, ku oisin halunnut ajaa tuon matkan tasan kahteen tuntiin, mut ei se paljosta jääny, joten en nyt varsinaisesti koe kauheeta pettymystä. Uskomatonta, et tuostaki reissusta on jo kuukausi, kauhiaa, miten nopeesti aika menee! Vois kyllä pyöräillä tuon toistamiseenkin.

Screenshot_2016-08-03-20-37-11%20%5B3837

Ollaan kyllä pyöräilty täällä Kalajoella tosi paljon, niin isännän kanssa kahestaan kuin muksujenkin kanssa. Muksuiltakin tuo 20 km menee ihan heittämällä, jopa tuolta meijän eskari-ikäseltä. Ja kävelty on niin rannalla kuin tuolla pururadallakin. Minä ja meri, edelleen yhistelmä, joka vie mun sydämen. Tuossa just haaveilin lottovoitosta ja merenrantatalosta, ainahan sitä saa toivoa! Tänä kesänä on kyllä saanut ihastella toinen toistaan upeampia auringonlaskuja, niitä ei vain voi olla rakastamatta!

DSC_0576.jpg

Minä ja ipanat uimassa

DSC_0645.jpg

 

DSC_0637.jpg

Tämä maisema vaan on kerrassaan IHANA!

Mulla oli 2 viikko lomaa nyt ja yhden viikon säästin syyslomalle, mut kyllä on kulkaa kelit suosinu, on saanu uida, ottaa aurinkoa, lenkkeillä ja kaikkee kivaa. En tiiä tuleeko musta ikinä sellasta karavaanaria, joka aloittaa sen hiivatin auringonoton biksuissa jo huhtikuussa terassilla, jotta sitten, ku kesä on, niin on mukavan paahtunu kroppa. Toki oon kuullu, et ruskettunu läski on komiampaa, niin sempä vuoksi mä oon kaiken kansan kauhuksi kiskonu biksut päälle ja ollu rantakunnossa koko loman :D  Kesästä pitää nauttia, kerrankin kun on hyvät ilmat!

Koirat tykkää olla täällä, ne kyllä haukkuu kaikki ihmiset ja elukat mitkä näkee, mut enköhän mää kestä. Tuolla pururadalla tykkäävät köpötellä!, Täytyy kyllä ihmetellä, et näitä roskiksia ei kauheesti oo, mihinkä voi koiran jätökset laittaa, Toisaalta ihmettelen myös sitä, et ihmiset käy rannalla, mut eivät vaivaudu viemään omia roskia pois lähtiessään. Se on ärsyttävää toimintaa, niin aikusilta ku lapsiltaki, en vaan ymmärrä!

 

IMG_20160801_143638.jpg

Lenkkeilyä pururadalla

DSC_0586%20%5B23490%5D.jpg

Herrain kukkulalla

 

kokoelma.jpg

Missähän tätä kesää vois jatkaa?? Facebookki mainostelee mulle Madeiran ja Espanjan lomia, liekö vihje? :D