Mä menin tänään pyörällä töihin, olin oikeen esimerkillinen pyöräilijä, varustautunut kypärällä ja vaatetuksella, jolla erottuu tuosta tiestä ja maastosta. Tää meidän kaupunki on siittä omituinen paikka ajella pyörällä, et täällä ei hirveesti pyöräilijöistä tykätä, toki ei täällä tykätä myös lenkkeilijöistäkään. Jostain syystä liikenteestä löytyy aina autoilijoita, joista on tosi kiva ajaa ihan liian läheltä taikka sitten muuten vaan pitää olla agressiivinen. Mä oon monessa kaupungissa ajellut pyörällä ja lenkkeillyt  ja ollut aina ihmeissäni näiden kaupunkien autoilijoista, ne antaa tietä vaikkei tarviskaan, ne ottaa huomioon myös jalankulkijatkin ja tietä ylittävät kevyenlikenteen kulkijat. Muualla en ole törmännyt näihin kaasuttelijoihin, kansainvälisiä käsimerkejä näyttäviin, kiilaaviin kanssakulkijoihin kuin täällä meijän kaupungissa. Tiiä mistä se sitten johtuu, ehkä se pyöräilijä/lenkkeilijä on vaan edessä/hidastaa/uhkaa jollain ihmeellisellä tavalla autoilijaa, ja mulla ei oo tämmösestä hajuakaan. Toki ajan myös itse autolla, mutta en kyllä käyttäydy mitenkään agressiivisesti kevyenliikenteen kulkijoita kohtaan. Ehkä se agressiivinen autoilija ei vaan oo päässy vielä ulos hengittään ihan kaikessa rauhassa ja ehkä sillä on ikuinen maanantai fiilis, joka aiheuttaa ärsyyntymistä kaikesta mikä liikkuu auton ulkopuolella. 

Mä siis pyöräilin tänään 24 km ihan vaan työmatka, vastatuulta oli havaittavissa mennen, tullen ja palatessa, sykkeen sai taas nouseen ja fiilis oli suorastaan loistava. Pääsin kotiin ja sain kuulla, et isäntä oli käynyt juokseen oikeen pitkän lenkin. Ihan ohuesti tunsin kateuden nousevan aiheesta, mut sitten aattelin, et on tuo meijän isäntä kyllä oikeesti reipas, mä väitän et viis vuotta sitten ois isäntä nauranu mut suohon, ku oisin tuumannu sille, et taitas puolikas maratoni mennä sulla keviäistikki , jos kokeilisit. Mut nyt tuo juokseminen on yks sen jutuista ja mistä sitä tietää vaikka se juoksisiskin sen puolikkaan vielä joku päivä. Ja toisaalta oon kyllä ihan saunan ansainnu tuolla omalla pyöräilylläkin. Mä sille ehotin, et tasapainoin säilyttämiseksi mä pärjään paremmin pyöräilyssä ja se voi juosta lujempaa ku minä ihan rauhassa, ehkä minäkin vielä joku päivä kehityn paremmaksi juosijaksi. Huomenna on vapaapäivä ja ehkäpä mä käväsen aamulenkillä koirien kans, nyt kun muksutkin on mummuloimassa, niin voi liikkua ihan milloin vaan, ei tarvi miettiä, mitenkä, millon ja mitä harrastaa :D Mut nyt nukkuu, niin jaksaa huomenna siivota, urheilla ja touhuta koko päivän.