Näin se on, mä oon nyt ollut ilman sitä soijaa, maissia, sokeria, gluteenia ja maitotuotteita kohta 6 vkoa. Keliakiahan mulla on, niin tuo gluteenittomuus ei sinällään oo ongelma, mut arvatkaapas, mitä suurin osa gluteenittomista tuotteista sisältää? Soijaa, maissia ja takuuvarmasti sokeria, jota on ihan kaikkialla. Noh, Mä oon tehnyt nyt itelle leipää, hapanjuurella tehtyä tattarileipää. Siinä ei oo, sokeria, hivaa, maitotuotteita, gluteenia, maissia tai soijaa, mutta se maku... tuon lähemmäksi ruisleivän makua en oo ikinä päässy leipomissani leivissä, tää leipä on niin hyvää, et pitää pitää puolensa, jos meinaa keretä ite saada, koko meidän sakki tykkää tästä leivästä. Toisaalta, onko mitään parempaa kuin vastapaistettu leipä. Tuossa just aattelin, et kaupassa yksi pienen pieni litteä leipä maksaa muutaman euron, niin nyt sitten tuli 6 reilunkokosta reikäleipää, ja rahaa meni sen 6 euroa. Toki, vaikka mieli tekis, niin en minä tuota lepää voi/saa syödä mielin määrin, mut oispahan esim. huomiselle yks siivu leipää, siihen salaattia, leikkeleitä, tomaattia ja kurkkua, nam! Kun en tämmöistä leipää saa kaupasta, niin aion jatkossakin tehdä itse, mikä parasta, siinä leivässä ei oo E- koodeja!

Eilen kävin salilla ja sain tehtyä itselle uuden enkan, tarkoitan nyt ajallisesti, kaikki liikkeet 3X15, osa supersarjana (kahden liikkeen välillä, ilman taukoja). Mut kylläpä tuli makee fiilis! mä hetken siellä pukkarissa puhaltelin ja yritin kasata itteni kotimatkaa varten. Onneksi tuo isäntä oli ollut niin ihana, et pääsin suoraan saunaan. Saunan jälkeen olo oli ku löysällä makaroonilla, mut onneksi sai mennä nukkuun melkeen heti. Mukulatki meni suht iisisti nukkumaan, joten tää mamma puhalteli hetken  ja voisin vaikka vannoa, et nukahin samantien, kun pää osu tyynyyn!

Me ollaan pojan kanssa lähössä lenkille, hän ajaa pyörällä ja mä meen juosten. Mä sain uudet, omalle jalalle tehdyt Foot balance-pohjalliset, niin pitihän sitä laittaa ne noihin nastalenkkareihin, toiset kaks ovat siten vapaa-ajan kengissä. Me ollaan kuulemma menossa kummitustalolle asti, Poika ois halunnu lähtä kiertään tuon 10 km lenkin, mut sillä tiellä ei oo talvikunnossapitoa, joten pyöräily voi olla hankalaa!  Laitanpa kuvan mun mageista lenkkareista, noon tosi ihanat!

DSC_0187.jpg